Dirty Dancing

Billeder fra turen i juli er lagt ind i fotoalbummet på siden under Dirty dancing.

Billeder fra august er på vej......

Dirty Dancing ekstra forestilling i august 2016.

Den 10. august kl. 7 kørte en flok glade og forventningsfulde damer og nogle få mænd fra Silkeborg mod København, dog med et stop v. Vejle. Solskin lige fra morgenstunden, dog lidt blæst, som ikke generede i bussen. Vi havde sanghæfter med som Marianne havde lavet, de blev brugt flittig. Marianne orienterede os undervejs. På Fyn kørte vi ind gennem Hindsgavl dyrepark, vi kunne se krondyrene dog på afstand, de var trætte den dag. Vores chauffør Søren var en god guide undervejs. Vi fik også nogle vittigheder og pudsige fortællinger undervejs.

Vi stoppede v. Middelfart hvor vi fik kaffe/te, rundstykker og hjemmebagt kringle som Carsten og Elisa havde bagt, super god kringle. Næste stop var på Sjællands- siden lige under Storebæltsbroen, v. Isbåd museet. Her fik vi frugt, som Rema 1000 Silkeborg havde sponsoreret, super dejlig. I København kørte vi rundtur forbi nogle af de kendte seværdigheder, havde også lidt tid på egen hånd v. Nyhavn. Derefter kørte vi til vores hotel Copenhagen Island, som ligger på Kalvebod Brygge lige ned til vandet. Det nye indkøbscenter Fisketorvet ligger lige ved siden af.

Kl. 16:30 mødtes vi alle i hotellets restaurant, til en 3 retters menu. Bagefter blev vi hentet i båd lige nedenfor hotellet. Vi fik en guidet rundvisning i havnen, før vi steg af ved Operahuset. Der var god tid til at studere Operahuset inden forestillingen Dirty Dancing begyndte kl. 20:00. Efter en super oplevelse, sejlede vi tilbage til vores hotel. Baren var stadig åben, for dem som havde lyst og energi.

Dag 2. den 11. august. Startede også med solskin. Hotellet serverede morgenbuffet fra kl. 6:30 til kl.10.  Efter morgenmaden pakkede vi bussen og kørte til Københavns Rådhus, hvor der var rundvisning og til slut en lille Rådhuspandekage og et glas ”Zagara” vin. Derfra kørte vi til ”Familiehaven” på Pilealle. Hvor vi fik stegt flæsk med kartofler og persillesovs. Mums alle spiste igennem, ude i den overdækkede gårdhave. Hvor vi samtidig nød det dejlige solskinsvejr.

Kl. 15:00 var vi klar til rundvisning, på Nordisk film i Valby. Godt mætte alle, satte vi os i de behagelige biografsæder, for at se den første film som var blevet lavet på Nordisk film. ”Løvejagten” Det var vist heldig, at den kun var på 11 min. ”Olsen banden” og ”Matador” er noget af det mest kendte, som er indspillet på Nordisk film. Vi sluttede af i souvenirs butikken. Derfra gik turen hjemover. Dog med et lille stop på en rasteplads, for at få kaffe/te kager som Anne-Marie havde været så rar, at bage til turen. Alle fik frugt med ind i bussen til hjemturen, som igen var fra Rema 1000. Tusind Tak til alle som har været med til at forsøde vores super tur til København. Ikke mindst til alle deltagerne på turen.

Ref. Maja

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

I går | 22:32

Hej Eva.
Tak for det. Du hører fra mig i næste uge, da jeg er på ferie i denne uge.

I går | 17:03

Hej Elisa
Ja jeg glemte at oplyse min adresse ved indmeldelse og beklager , men den er
Åhavevej 44c, 2.tv.
Mvh Eva

20.08 | 20:51

Hej Eva.
Hvis du sender din adresse, så vil jeg sende nogle papirer til dig.
Hilsen Elisa

20.08 | 13:45

Hej Elisa
Jeg vil gerne indmelde mig i aktive kvinder Silkeborg