Privatlivspolitik for foreningen Aktive Kvinder Silkeborg
Februar 2019
Aktive Kvinder Silkeborg - dataansvar
Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler
dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.
Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime)
interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.
Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Aktive Kvinder Silkeborg er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Kontaktperson: Kasserer Elisa Bjerg Jensen
Adresse: Gran Allé 14, 8600 Silkeborg
CVR: 37943770
Telefonnr.: 29837949
Mail: elisabjerg@aktivekvindersilkeborg.dk
Website: www.aktivekvindersilkeborg.dk
Behandling af personoplysninger
Vi behandler
følgende personoplysninger:
1) Medlemsoplysninger:
- Almindelige personoplysninger:
- Registrerings- og kontaktoplysninger som navn adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, e-mailadresse.
2) Oplysninger om Formand og bestyrelse,
samt tilknyttede til bestyrelsen:
- Almindelige personoplysninger:
- Kontaktoplysninger som adresse, telefonnummer og e-mailadresse
Her indsamler vi oplysninger fra
Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde kan der være andre kilder:
Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger
Vi
behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.
Lovlige grunde til behandling er særligt:
- Foreningens
berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen)
- At det er nødvendigt for at opfylde aftalen med dig
- Behandling
efter lovkrav
- Behandling med samtykke
Formålene:
1)
Formål med behandling af medlemsoplysninger:
- Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning
- Som led i foreningens aktiviteter,
herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning
- Opfyldelse af lovkrav
- Administration af din relation til os
2) Formål med behandling af oplysninger på Formand og bestyrelse:
- Håndtering af hverv og pligter i foreningen
- Overblik over og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder kurser
- Opfyldelse af lovkrav
- Udbetaling, godtgørelser,
refusioner og lignende
- Administration af din relation til os
Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser
I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:
- Afholdelse af arrangementer, herunder udfærdigelse af deltagerlister,
interne lister m.v. - Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne
m.v., herunder i forhold til generalforsamling.
- Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
- Afholdelse af sociale arrangementer,
samt andre aktiviteter.
- Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen
- Af praktiske og administrative
hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger indtil sæsonafslutning.
- Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende
Samtykke
Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke.
Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det
Videregivelse af dine personoplysninger
Vi videregiver ikke personoplysninger til andre. De anvendes udelukkende intern.
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Medlemmer:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:
- Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger til kalenderåret slutter efter din udmeldelse af foreningen
Formand og bestyrelse:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med
følgende kriterier:
- Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 1 år efter dit virke er ophørt
Vi opbevarer dog oplysninger på såvel medlemmer, formand og bestyrelse til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.
Dine
rettigheder
Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:
- Retten til at
blive oplyst om behandlingen af data
- Retten til indsigt i egne personoplysninger
- Retten til berigtigelse
- Retten til
sletning
- Retten til begrænsning af behandling
- Retten til indsigelse
Du kan gøre brug af dine rettigheder,
herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller
slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Revidering af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil
datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.
Udarbejdet den 16. feb. 2019